ARTICOLE

ULTIMELE ARTICOLE

Cum am crescut vanzarile cu 20% la Trofeez?

Colaborarea cu Trofeez a inceput in luna august 2019. Timp de o luna am lucrat impreuna pentru a concepe cea mai buna Strategie de Marketing pentru un magazin care ofera trofee, cupe, medalii si diplome personalizate. La final de 2019, mai exact in decembrie, am constatat ca Trofeez a avut parte de o crestere lunara, in special pe zona online.  Primii pasi pe care i-am realizat impreuna au fost sa stabilim exact ce este Trofeez si unde vrea sa ajunga. La inceput Trofeez nu avea nimic, de la denumire, pana la slogan, identitate vizuala, website, strategie etc etc etc. Am pornit de la zero, iar astazi avem aproape tot ce are nevoie o companie.

’’Trebuie sa mentionez ca eu am oferit doar consultanta, am efectuat audit, am creat strategia de marketing, insa implementarea a fost facuta de o agentie de marketing’’

Pasii de colaborare:

  1. Consultanta de marketing
  2. Audit de marketing
  3. Colectare de informatii
  4. Elaborare strategie de marketing
  5. Monitorizare
  1. Consultanta de marketing

Consultanta se bazeaza pe un proces bine pus la punct de catre mine, care dureaza intre 60-90 min, Aici discutam toate aspectele ce tin de companie, despre instrumentele utilizate la momentul de fata si despre identificarea posibilelor noi instrumente, pentru atragerea potentialilor clienti, pentru cresterea notorietatii companiei si, desigur, fidelizarea clienților actuali.

La Trofeez a fost relativ simplu de realizat aceasta consultanta, deoarece business-ul era bazat doar pe segmentul offline, in special clienti din nisa B2B, cu total alta denumire si alt logo, fara sa aiba o prezenta constanta pe social media, magazin online sau branding.

  1. Audit de marketing

Auditul de marketing consta in auditarea companiei tale cap coada, de la branding, pana la comunicare obiective, misiune, viziune etc. Asa si am facut la Trofeez, un audit cap coada bazat pe doi

  1. Colectare de informatii

Dupa o saptamana am inceput colectarea de informatii, atat despre companie, cat si despre clienti. Lucrul s-a desfasurat in mare parte pe teren, deoarece trebuia sa cunosc si cine sunt clientii Trofeez, sa vorbesc cu ei si sa inteleg exact cum vad ei aceasta companie. Aveam nevoie de o alta perspectiva.

Colectarea informatiilor a constat in:

  • Informatii despre companie
  • Informatii despre concurenti
  • Discutii cu clientii Trofeez
  • Formulare de feedback

Timp de o saptamana am centralizat si colectat toate informatiile, pentru a obtine prima perspectiva reala asupra lucrurilor.

  1. Strategia de marketing

Ajungand la etapa respectiva, toate datele cumulate la nivel micro incep incet sa fie corelate cu datele cumulate de mine la nivel macro (piata, concurenta consumatori, oportunitati etc). In medie, o strategie de marketing are in jur de 30 – 70 pagini (nu imi place sa scriu balade doar de dragul de a avea 100 de pagini) . Recomand ca aceasta strategie sa fie cunoscuta de intreaga echipa de management, pentru ca toate persoanele cheie din companie sa stie exact care este drumul de parcurs.

Iti prezint mai jos un cuprins pentru o strategie de marketing:

Capitolul 1 – Notiuni Generale

1.1 Descrierea generala a companiei (misiune, viziune, valori, cultura organizationala etc);
1.2  Contextul industriei
1.3 Obiectivele companiei
1.4 Unicitatea produselor sau a serviciilor
1.5 Obiectivele de marketing

Capitolul 2 – Analiza de marketing

2.1 Cercetare si analiza
2.2 Analiza consumatorului
2.3 Volumul pietei
2.4 Analiza concurentiei
2.5 Tendinte si Tehnologii

Capitolul 3 – PLANUL DE MARKETING

3.1 Mixul de marketing
3.2 Branding
3.3 Strategia de comunicare
3.4 Social Media
3.5 Tehnologie (website, aplicatie mobila, CRM);
3.6 Palnia de vanzari
3.7 Evaluare, monitorizati si Indicatori de performanta

  1. Monitorizare

Pentru mine, ca specialist de marketing, partea de monitorizare reprezinta satisfactia pe care o primesc, in timp, dupa munca efectuata. Nu poti scrie o strategie de marketing, sa o predai clientului si gata. Eu monitorizez in medie 6 luni evolutia si daca se implementeaza corect tot ce a fost gandit din start.

Concluzie

Este foarte important ca orice lucru sa fie analizat amanuntit de la bun inceput, pentru a putea identifica cele mai bune solutii personalizate, deoarece fiecare CEO are o viziune, care trebuie corelata foarte bine cu cea a pietei. Atentie, cateodata viziunea CEO-ului nu corespunde cu a ta. In acest caz este nevoie de o dezbatere ampla, cu argumentare, date din piata, de ce trebuie schimbate aspecte, pentru a se putea atinge performanta. La Trofeez, in perioada septembrie – decembrie 2019 cresterile au fost de la luna la luna, ajungand in urma  colaborarii la un procent de crestere de 20%.

Share:

Ar putea sa-ti placa si: